Regenerare și ardere filtrului de particule: cum reda respirația motorului

Regenerare și ardere filtrului de particule

Filtrul de particule este responsabil pentru curățarea gazelor de eșapament ale motorului diesel și pentru prevenirea emisiilor de particule de funingine în atmosferă. În timp, acesta acumulează un strat dens de depuneri, ceea ce duce la creșterea presiunii înapoi asupra motorului. O regenerare filtru de particule efectuată la timp readuce motorului performanța și economia optimă.

Regenerare și ardere filtru de particule: care este diferența?

Regenerarea – termen general pentru procesele de eliminare a funinginii acumulate în filtrul DPF prin arderea acesteia.

Arderea (regenerarea forțată) – este una dintre metodele de regenerare, efectuată manual în service-ul auto cu ajutorul echipamentului de diagnosticare.

De ce se înfundă filtrul de particule al mașinii

Automobilele diesel moderne parcurg zilnic sute de kilometri, eliberând micro-particule de funingine. În timpul deplasărilor scurte, în oraș, motorul nu are timp să încălzească sistemul de eșapament la temperatura necesară pentru arderea autonomă a funinginii. Drept urmare, filtrul acumulează mai multe reziduuri decât poate arde în mod pasiv în siguranță. Depunerile dense duc la scăderea puterii, creșterea consumului de combustibil și apariția erorilor în unitatea electronică de control.

Metode de regenerare a filtrului

În general, filtrul se curăță prin trei metode principale:

  1. Regenerarea pasivă – are loc în timpul deplasărilor lungi pe autostradă, când temperatura gazelor de eșapament depășește 300 °C.
  2. Regenerarea activă – inițiată de computerul de bord, care ajustează injecția de combustibil pentru a crește temperatura necesară curățării.
  3. Regenerarea forțată (arderea) – efectuată în service cu echipamente speciale și software de diagnostic.

Cum se efectuează regenerarea forțată

Arderea forțată a filtrului în service-ul nostru durează aproximativ o oră și se realizează după următorul scenariu:

  • diagnostic complet al stării filtrului și măsurarea presiunii reziduale
  • conectarea scannerului de diagnostic și pornirea modului de ardere forțată
  • încălzirea motorului la temperatura de lucru și menținerea unui regim optim de turație
  • control automat al temperaturii și restaurarea treptată a capacității de trecere
  • verificarea presiunii în sistem și resetarea erorilor de pe bord

Avantajele regenerării forțate

Regenerarea filtru de particule are multiple beneficii:

  • readuce filtrului capacitatea inițială de trecere
  • restabilește dinamica accelerării și reduce consumul de combustibil
  • economisește bani în comparație cu achiziția unui filtru nou

Regenerarea trebuie realizată cu echipamente profesionale și de către personal calificat. Lipsa experienței și a aparaturii adecvate poate duce la deteriorarea filtrului sau la lipsa efectului regenerării. De asemenea, dacă filtrul este foarte uzat sau avariat mecanic, regenerarea nu va fi eficientă.

Cum să prevenim înfundarea filtrului de particule

Întreținerea regulată și un regim de condus corect amână semnificativ procesul de înfundare:

  • efectuați periodic deplasări pe autostradă cu o viteză de cel puțin 80 km/h
  • schimbați la timp uleiul și filtrele motorului
  • verificați funcționarea sistemului de injecție
  • efectuați diagnostic complet la fiecare 20–30 mii km

Regenerare filtru de particule în autoservice

Regenerarea forțată a filtrului de particule este o metodă eficientă de a reda motorului diesel respirația completă și de a reduce emisiile nocive. Cel mai important este să încredințați procedura specialiștilor cu experiență și să nu permiteți atingerea unui grad critic de înfundare. Respectarea regulilor simple de exploatare va ajuta filtrul să rămână funcțional mai mult timp și va preveni costuri neprevăzute.

Dacă observați creșterea consumului de combustibil sau apariția erorilor pe bord, contactați un service auto de încredere — îngrijirea la timp a filtrului va menține automobilul în stare optimă.

 

Lasă un răspuns